Artykuł sponsorowany

Sprzedaż bydła rzeźnego do skupu krok po kroku

Sprzedaż bydła rzeźnego do skupu krok po kroku

W teorii sprzedaż bydła do zakładu mięsnego lub innego skupu wydaje się bardzo prosta. Jednak praktyka pokazuje, że niejeden hodowca cały czas szuka dla siebie optymalnego rozwiązania, które zapewni największe zyski finansowe. Trudno się dziwić, bo hodowla zwierząt obarczona jest sporymi restrykcjami i wymaga stałego doglądania inwentarza. Dlatego wybór odpowiedniego skupu jest kluczowy dla zapewnienia sobie maksymalnych zysków.

Sposób sprzedaży bydła rzeźnego – pośrednikowi czy do zakładu przetwórstwa?

Ta decyzja jest w zasadzie pierwszą, którą musi podjąć hodowca. Według specjalistów z firmy ANTO-LEO z Chmielnika k. Jędrzejowa dostarczanie bydła bezpośrednio do zakładów mięsnych jest bardziej opłacalne właśnie dla hodowcy. Dlaczego? Skup bydła, który jednocześnie zajmuje się przetwórstwem mięsnym, zapewnia wyższe ceny według stawki poubojowej. Natomiast sprzedaż żywca pośrednikom obwoźnym często ma związek ze sprzedażą według wagi brutto i netto, na które ma wpływ stopień okarmienia. Jest on trudny do określenia i może powodować spore wahania w kontekście rzeczywistego stanu tuszy. Dlatego dla uzyskania najwyższych zysków zaleca się sprzedaż właśnie do zakładów przetwórstwa mięsnego.

Najważniejsze zasady współpracy ze skupem bydła rzeźnego

Od czego zaczyna się współpraca ze skupem bydła? Najważniejszą kwestią jest umowa, którą podpisują obie strony transakcji. Hodowca zobowiązuje się do dostarczenia zakładowi określonej ilości sztuk dorosłego bydła w ujęciu rocznym. Niektóre zakłady z góry zaznaczają, jaką minimalną ilość kontraktują. Druga strona natomiast zobowiązuje się do jawnego ustalenia cen za tusze oraz zorganizowania transportu żywca. Działając na podstawie umowy ze skupem bydła rzeźnego, zyskujesz jasną sytuację w kontekście formy sprzedaży, rozliczenia, transportu i zysków.

Decydując się na sprzedaż bydła do skupu, pamiętaj o wyborze najlepszego zakładu. Chodzi przede wszystkim o to, jakie korzyści zapewnia firma swoim dostawcom, czy za transport żywca płaci zakład przetwórstwa a może hodowca, jaki jest czas oczekiwania na zapłatę za tuszę oraz jakie wsparcie weterynaryjne zapewnia firma dla hodowcy. Ustalenie tych szczegółów pomoże Ci wybrać odpowiedni skup bydła rzeźnego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.